Budowa strategii marketingowej jest niezwykle istotnym elementem działania promocyjnego firmy, aby skutecznie ją przeprowadzić konieczny jest zespół elementów i odpowiedzi na pytania, które musimy sobie zadać. To jak wyglądać będzie ostatecznie strategia, zależy od firmy i usług, które ona oferuje. My postanowiliśmy zbudować ją na przykładzie producenta mebli ogrodowych:

1. Pozycjonowanie

W przypadku SEO do pokonania będzie miał nasz producent mebli duże firmy takie jak Ikea czy Castorama, aby przebić się wśród nich warto wybrać strategię „długiego ogona” lub pozycjonowanie zamiast na frazę meble ogrodowe, na bardziej sprecyzowane słowa kluczowe np. ławki ogrodowe.

 

2. AdWords

Producent mebli ogrodowych powinien z AdWords korzystać na wiosnę i latem, wówczas bowiem dużo czasu spędzamy w ogrodzie i kupujemy odpowiednie meble. Zimą Adwords będą zapewne mniejszym kosztem, ale też znacznie słabiej przekładającym się na wyniki sprzedaży.

3. Viral-Marketing

Działania, które mogą przynieść najlepsze efekty, bowiem ze względu na trudną konkurencję, zarówna w pozycjonowaniu jak i AdWordsach możemy mieć trudności z przebiciem, jednak jeśli stworzymy zabawny filmik, demotywator czy infografikę, wówczas internauci będą ją sobie przekazywać, promując tym samym naszą firmę.