Wycenienie wartości marki jak tłumaczy specjalista z formy dostępnej tutaj , polega na badaniu wielu czynników, dotyczących zarówno twardych danych ekonomicznych (czyli wysokości zysków, jakie przynosi dany znak towarowy), jak również aspektów takich jak rozpoznawalność wśród klientów czy ich zaufanie. Specjalistami w dziedzinie wyceniania wartości marek są specjaliści zatrudniani w firmach doradczych.

Próbę wyceny polskich marek podejmuje też dziennik „Rzeczpospolita”, zamieszczając na swoich łamach ranking najcenniejszych polskich marek.

Wycenienie wartości marki polega na badaniu wielu czynników - tłumaczy specjalista.32161412331221918880(10)

Wycenienie wartości marki polega na badaniu wielu czynników.

Znaleźć w nich można następujące firmy, działające w różnorodnych branżach oraz gałęziach gospodarki:

  • Orlen: ten najdroższych polski brand związany jest z branżą paliwową i został wyceniony na prawie 4 miliardy złotych.

  • Biedronka: na drugim miejscu znalazła się marka związana z handlem detalicznym, wyceniania na około 3,8 miliardów złotych.

  • PKO BP: podium zamyka marka związana z branżą finansową, której wartość wynosi mniej więcej 3,2 miliardów złotych.