Nieważne jak o nas mówią, ważne aby mówili

Kiedyś firmy hołdowały takim przekonaniom, dziś na palcach jednej ręki można policzyć przedsiębiorstwa skłaniające się ku czarnemu PR. Obecnie każda firma chce utrzymywać jak najlepsze stosunki z mediami, i właśnie ten rodzaj działań określany jest mianem media relations.

Metody i techniki media relations

Utrzymywanie pozytywnych relacji z dziennikarzami to podstawa skutecznych media relations, a oto kilka metod i technik wykorzystywanych do tego celu przez firmy:

przygotowanie informacji prasowych, które w przystępny sposób podają dziennikarzom informacje nowych produktach firmy

posiadanie rzecznika prasowego – dzięki temu jest osoba, z którą dziennikarz zawsze może się skontaktować, oraz która w sytuacjach kryzysowych posiada warsztat, aby odpowiednio komunikować się z mediami.

Briefy, konferencje prasowe i launche oraz imprezy dla dziennikarzy

Dobrze jest od czasu do czasu organizować w różnej formie spotkania z dziennikarzami, aby stale pamiętali oni o naszej firmie, a nie tylko w sytuacjach negatywnych.