Współcześnie każdy marketingowiec zdaje sobie sprawę jak istotna dla wizerunku jej obecność w sieci. Jeśli nie ma Cię w internecie – nie istniejesz, prosta zasada którą każdy dział marketingu powinien zastosować. Obok działań związanych z kampaniami marketingowymi, pozostaje jeszcze kwestia marketingu w wyszukiwarce, czyli pozycjonowania oraz kampanii linków sponsorowanych.

Stwórz stronę przyjazną wyszukiwarkom

Aby nasza strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, najczęściej konieczna jest pomoc profesjonalistów w tym zakresie. Jednak warto już zawczasu zbudować stronę w sposób, który będzie przyjazny przeglądarce i użytkownikom, oto kilka zasad, o których warto pamiętać:

strona powinna mieć przejrzysty układ,

strona powinna mieć rozbudowaną strukturę (Google nie lubi stron one page),

strona nie może powielać zawartości innych stron, ani kontentu wewnętrznego,

strona musi być responsywna, tzn. dostosowana do urządzeń mobilnych.

Jak się pozycjonować?

Istnieje kilka metod pozycjonowania strony, można to robić na tzw. long tail – kiedy wybieramy dużo fraz o mniejszej poszukiwalności (ilość zapytań wysłanych do wyszukiwarki w ciągu miesiąca) i mniejszej konkurencyjności. Short tail – kiedy wybieramy kilka fraz mających dużą poszukiwalność. Najlepiej jednak zastosować metodę mieszaną, tzn. oprócz fraz o mniejszej poszukiwalności, wybrać kilka z lepszą.