Rynek dóbr luksusowych w Polsce jest jeszcze stosunkowo młodym rynkiem. Jeszcze do niedawna z luksusem kojarzyły się bogatym obywatelom naszego kraju wyłącznie produkty pochodzące z Zachodu, jak dowodzą badania rynku, ten trend się zmienia, zarówno na rynku dóbr luksusowych, jak i w sprzedaży tańszych produktów.

 

Patriotyzm przejawiający się w zakupach

Według badań Raport Open Research ponad połowa Polaków chce wiedzieć z jakiego kraju są produkty trafiające do naszych koszyków. A aż 50% społeczeństwa deklaruje, że kupuje polskie produkty i jest to dla nich wyrazem ich patriotycznej postawy.

 
 

Made in Poland” znaczy dobra jakość

Polskie firmy produkujące dobra luksusowe takie jak Aparts, W. Kruk, Vistula czy Emmanuel Berg sprawiły, że coraz więcej klientów zaliczanych do grupy zamożnych i bogatych sięga po polskie marki, bowiem ich zdaniem „Made in Poland” to synonim jakości, która nie pociąga za sobą astronomicznych sum. Jak pokazują badania KPMG rynek dóbr luksusowych stale rośnie, obecnie wart jest 14,3 mld złotych.