Kampania jest oparta na niezwykle prostym założeniu – dwadzieścia sześć znanych twarzy z polskiego show biznes, mediów oraz internetu, zachęca poprzez śmiech, Polaków, by czytali więcej. Kampania to prosty przekaz książka potrafi bawić i śmieszyć – to nie nudna i jałowa rozrywka, ale godne uwagi zajęcie.

Akcja „Czytaj! Zobacz więcej” została w tym roku zorganizowana po raz drugi tym razem pod hasłem: „Do dzieła!”

W kampanii można było zobaczyć między innymi: Olgę Bołądź, Olgę Borys, Annę Cieślak, Joannę Jabłczyńską, Grzegorza Kasdepke, Redbad Klijnstra, Antoniego Królikowskiego, Marcina Kwaśnego, Annę Muchę, Andrzeja Nejmana, Antoniego Pawlickiego, Małgorzatę Sochę.

Kampania jest odpowiedzią na coraz gorsze statystyki, które mówią, że w zeszłym roku aż 37% Polaków nie przeczytało ani jednej książki.

To niezbyt optymistyczne statystyki, które jeśli porównać z korzyściami jakie przynosi czytanie, mogą wyrządzić naprawdę wielką szkodę, nie tylko ludziom, którzy nie czytają, ale również całemu społeczeństwu.